diumenge, 24 de novembre del 2013

62.- de la "Girlada" als Monjos

Vinga, tornem-hi! I aquest cop cap al sud. Anem a descobrir una bonica ruta des de l’Arboç fins als Monjos.
Agafem el tren a Barcelona-Sants a les 9.25h direcció Sant Vicenç de Calders. Habitualment surt de la via 7, cal verificar-ho. I ens trobarem al darrer vagó.
Des de l’estació de l’Arboç, caminarem cap a Castellet i la Gornal (3km) seguint el GR-92. Sortint de l’Arboç trobarem la reproducció a escala 1:2 de la Giralda de Sevilla que sols veurem per fora.
En 45 minuts arribarem a Castellet i la Gornal on esmorzarem. Pel que no porti entrepà hi ha una botiga (l’única del poble) on li faran un entrepà molt bo. També tenen begudes i es pot prendre cafè, xocolata i pastissos casolans. Però no ens aturarem gaire perquè ja perdrem una mica més de temps amb la vista magnífica que es veu des de l’entrada del castell de Castellet, seu actual de la fundació Abertis.
Ara comença el camí bonic on trobarem pistes, corriols per boscos, i moltes vinyes. No hi ha perill de pèrdua perquè el camí està molt ben senyalitzat amb fites de color taronja. La dificultat és baixa, ja que no hi han grans pendents ni de pujada ni de baixada i sols trobarem dos punts on s’haurà d’anar amb compte: un és a la sortida de Torrelletes, que passem per la part de sobre d’una paret vertical molt visitada pels escaladors i cal anar en fila i amb cura de no relliscar. L’altre és un pas de riera (sense aigua) que es fa baixant per unes pedres en escala. Aquesta dificultat és només per a aquells que tinguin problemes de cames curtes, però amb una mica d’ajuda es passa molt bé i ràpid.
El paisatge és per gaudir-ne i per això recomano una marxa tranquil•la però sense aturar-nos per poder veure l’Església de Santa Maria de la Sanabra (també es pot dir Senabre) i arribar a la Font de Sant Llorenç al voltant de les 14.15h, hora de fer el dinar entaulats (hi ha 4 taules de fusta al costat de la font que és dins d’una obaga (el fondo de Sant Llorenç ). Un cop ben dinats i descansats sortirem cap al Castell de Penyafort que sols podrem veure per fora perquè és obert de 9h a 14h, però podem aprofitar per fer un petit tomb per la riba del Foix (1,5km) i arribar a l’estació dels Monjos per agafar el tren de les 16.40h cap a Barcelona. Si perdem aquest tren el següent surt un hora més tard

Data i hora: diumenge 24 de novembre a les 9.25h surt el tren.  Triga una hora a arribar a l’Arboç
Lloc de sortida: Estació de Sants andana direcció Sant Vicenç de Calders. Darrer vagó.
Lloc d’arribada: Estació de Sants.
Distancia: 14 km aproximats, calculo que unes 3 hores i mitja.
Desnivell:  no hi ha grans desnivells, cal anar amb calma per gaudir del paisatge.
Preu: 5,65 €, que cal abonar en el moment d’apuntar-se al Uolala. El bitllet de tren, anar i tornar, el compra cadascú a l’estació. Val 11,40 €.
Cal portar: calçat de muntanya, bastons si en teniu, aigua, esmorzar, i pica-pica per fer plegats el dinar al final... i ganes de passar-ho bé i compartir.