diumenge, 12 de maig del 2013

37.- Collbató – Montserrat – Collbató

Aquesta es forta, forta de veritat. La proposta es quedar ben aviat al mati a Collbató, a la plaça de l’església on hi ha un bar i podem carregar piles.
Ens en anem cap a les coves del Salnitre on hem de pujar més de 200 escales (no visitarem les coves) i agafem un corriol cap a Montserrat. Sembla que anem penjats, i a primera vista fa una mica de fressa però ben aviat veus que el camí es prou ample i ferm i amb unes vistes magnifiques.  Cal mirar endavant.
En un punt comencem a fer llaçades cap a munt i pugem, pugem, pugem. Trobem el desvio a Sant Miquel on segur que pararem a descansar i seguim cap a la Santa Cova. D’allí ja es camí ample i asfaltat fins el monestir. Si algú ho vol pot agafar el funicular.
Fem una estoneta de parada, potser esmorzar tardà i seguim a munt cap a Sant Miquel per anar a buscar el camí de les bateries i tot baixada fins a Collbató. Aquesta part del camí no l’he feta però m’han dit que no hi ha problema: peu ferm i endavant.
La proposta es dinar a Collbató de bocates o menjar compartit, encara que sigui tard. El dinar el podrem deixar als cotxes per no passejar-lo.
INFORMACIONS PRÀCTIQUES:
Data i hora: diumenge 12 de Maig 9:00
Lloc de sortida: plaça de l’església de Collbató.
Lloc d’arribada: plaça de l’església de Collbató.
Distancia i desnivell: en total 15 km amb fortes pujades i baixades. Excursió per persones entrenades i amb fons. Seran 6 o 7 hores de caminada.
Cal portar: calçat còmode, bastó de muntanya, aigua, esmorzar i dinar
Transport: hem d’anar amb cotxes particulars així que caldrà que ens organitzem. A la llista ho anirem posant. De Barcelona a Collbató el GPS diu que hi ha 45 km, 36 minuts.
Si es preveu mal temps l’excursió es cancel·larà: no son camins per fer mullats.