diumenge, 12 de febrer del 2012

8.- Caminada per Collserola: Sant Genis dels Agudells fins el parc de Can Cuiàs.

Aquest cop us proposo una caminada des de l’església de Sant Genis dels Agudells fins el parc de C** Cuiàs.
Quedem el diumenge dia 12 a les 10:30 a l’església de Sant Genis dels Agudells: una església mil•lenària i l’única de Barcelona que encara te cementiri parroquial.
Podem arribar-hi amb el bus 19 o 76 o el metro Vall d’Hebron i pujant amunt l’avinguda del Jordà.
Mentre esperem que vingui tothom podem visitar aquest raconet amagat de Barcelona.
Començarem a caminar per un carrer fins una antiga pedrera i aviat ens enfilarem per un corriol costerut fins la corba de l’Arrabassada: son 15 minuts de pujada forta, i ja està. Enllacem amb la carretera de les Aigües direcció Valldaura.
Arribat un punt del camí i depèn dels que siguem us proposaré que ens dividim en dos grups: un que segueix la carretera de les Aigües fins el portell de Valldaura: no te pèrdua i es tot pla. I l’altre que s’enfilarà cap al turó de la Magarola, la torre de vigilància forestal i baixa fins el portell. Atenció que aquesta baixada es molt forta: quasi un tobogan. Ens retrobem al portell.
Seguirem per la pista i camins fins el coll de la Ventosa, i cap els turons d’en Cuiàs i en Cuiàs mort per dins del bosc, fins el mirador de l’estrella: una plataforma quasi penjada a l’extrem d’un turonet, amb unes vistes fantàstiques.
Després baixarem fins l’àrea de lleure de C** Cuiàs on podem dinar: recordeu portar alguna cosa per compartir i picar. No hi ha bar, però si una Font.
Al final agafarem el metro de la línia 11 C** Cuiàs cap a Barcelona.
Distancia: 8 km aprox.
Durada: 2,5 hores aprox.
Desnivell: un cop arribats a l’Arrabassada quasi tot es pla. Al principi 15 minuts de pujada forta.